Seda on meie kõigiga juhtunud. Keegi annab teile suurepärase logoga visiitkaardi, aga kui kontrollite selle ettevõtte kodulehte või midagi seesugust, selgub, et see ei näe sugugi kvaliteetne välja. Sellised olukorrad kinnitavad tugeva, loogilise, originaalse brändi olemasolu vajalikkust tänapäeva turul. Veenduge, et Teie turundusvahendid näevad välja ühesugused. See mitte ainult tugevdab Teie klientide usaldust, vaid aitab Teil ka massist eristuda. Niisiis – kuidas veenduda, et Teie bränd on loogiline? Just siin tulebki mängu hästi läbimõeldud brandbook.
Mis on brändiraamat?
Brandbook või müügiraamat – see on Teie brändi tööd selgitavate reeglite kogum, mis sisaldab tavaliselt sellist baasteavet nagu:
– Ülevaade Teie brändi ajaloost ning nägemuse ja võtmeväärtuste isikupära
– Logo loomise iseärasused, s.h tunnuslause kasutamine
– Visuaalsed näited logo kasutamisest
– Teie valitud kirjastiil (-stiilid)
– Visiitkaardi ja firmablanketi kujundus
Kui olete alles alustav ettevõte ja vajate sel etapil vaid mõnda põhilist turundusvahendit, võib piisata keskendumisest ülalloetletud valdkondadele. Siiski võite kindel olemiseks, et kõik Teie äri vundamendi osad on vastupidavad, otsustada üksikasjalikuma brändiraamatu kasuks, mis sisaldab:
– Fotode stiil
– Graafiliste elementide tugi
– Teie keti skeemi disain
– Lisad lehekülgedele sotsiaalvõrgustikes
– Brošüüride ja reklaamlehtede levitamise põhimõtted
– Veebilehe välimus
– Väljapanekute erilisus
– Reklaamiteenused
– Müügirakendused
– Copywritingu (reklaamartiklite kirjutamise) stiil
– Toimetamise reeglid
Need reeglid peavad olema paindlikud, et kujundaja töö oleks loominguline, aga samas ka ranged, et Teie bränd oleks hästi äratuntav ja stiililiselt järjepidev. Mõnikord tuleb olukord pöörata selliseks, et reeglid painduksid, aga ei murduks. Järjepidevus mängib võtmerolli, eriti siis, kui vajatebränd laiendamist mitmel platvormil.
Kokkuvõtteks
Tähtis on, et saaksite aru, et Teie logo EI ole Teie bränd, vaid pigem brändi üldstrateegia võtmekomponent. Brändi maagia mõjub just Teie äri selles aspektis, kus Teie logo on kõige paremini lahti seletatud. Brändiraamatut koos logoga arendades võite olla kindel, et kõik kokkupuutepunktid kliendiga (s.t brošüürid, reklaam, rahalised dokumendid, koduleht Twitteris jms) on tõhusad ja loogilises järjestuses. Pole tähtis, millise kujundaja, fotograafi või reklaamiagentuuri Te kõige ülalloetletu loomiseks palkate.