Sinu tootevalik võib küll olla fantastiline, aga kui nende eksponeerimine sinu tootekataloogides pole seda mitte, siis tõenäoliselt ei anna see ka sinu müügile midagi juurde. Et nii ei juhtuks, siis siinkohal 10 soovitust sulle ka reaalseid tulemusi toovate tootekataloogide valmistamiseks.
1. Tootekataloogid peavad peegeldama brändi olemust.
Kui sinu tootekataloogid näevad sinu kauplustest totaalselt erinevalt välja, mis omakorda näevad totaalselt erinevalt välja sinu veebilehest, siis võid seista suure probleemi ees. Kliendid peaksid ühest brändist saama identse kogemuse olenemata sellest, kust või mille kaudu nad parasjagu oma ostusid sooritavad. Et see nii oleks, selleks peab tegema veidi enamat kui vaid igal pool sama värvi logo kasutama. Levitades oma brändile iseloomulikku identiteeti, olemust ja kuvandit erinevates kohtades kinnitad kliendile, et ta saab sinu „igal pool“ sama kvaliteediga tooted ja sama ostukogemuse. Seega suuna oma jaemüügi-, graafilise disaini- ja veebidisainerite pingutused sellele, et nad järjepidevalt peegeldaksid oma loomingus sinu brändi „mina“.
2. Ära võta ruutsentimeetrianalüüse liiga tõsiselt.
Paljud firmad määratlevad kataloogi edukust ja tulemuslikkust sellega, et kalkuleerivad müüginumbreid võrrelduna kataloogilehtede ruutsentimeetritega. Selline suhtarv annab sulle küll ehk kasulikku siseinfot, aga see ei tohiks olla otseseks kataloogide tulemuslikkuse määratlemise aluseks. Rohkemate toodete toppimine ühele lehele mõjub pigem eemaletõukavalt ning ei kergita müüginumbreid. Suisa vastupidiselt – kes on panustanud pigem kataloogide muudele parameetritele, võib märgata müügi kasvu isegi siis, kui kataloogides on välja toodud vähem tooteid.
3. Mõtle üldiselt, mitte üksikult.
Üsna tavaline on keskenduda sellele, mis toimub ühel leheküljel, selle asemel, et mõtelda kataloogide visuaalsele tervikule. See võib omaokorda viia aga tüütuseni sarnaste kataloogihunnikuteni. Nagu ka muusikateoste puhul, tuleb ka kataloogidele kasuks tempokus ja mõningased üllatusmomendid – lihtsad siluettkujutised, detailide lähivaated, laiad vaatenurgad, elustiilifotod ja huvitavad tootekirjeldused on see, mis hoiab vaataja huvi üleval ja paneb ta üha uusi lehti keerama.
4. Tunne oma klienti.
Teadmine sellest, kellele sa oma tooteid müüd, on hädavajalik selleks, et valida kaupa, stiliseerida fotosid, kirjeldada oma tooteid õiges võtmes ning koostada ja arendada oma klientide meililisti. See määrab ära selle stiili ja kuvandi, mida sa esindad – olgu see siis urbanistlik või rustikaalne, mõeldud kõrgklassile või tavatarbijale.
5. Ära vaata tekstiosa kui kaotatud „müügipinda“.
Ära karda pikki ja mõnusalt jutustavas isikupärases stiilis tootekirjelduste kasutamist oma kataloogides. Tekst võib kliente kutsuda nautima katalooge mõnusalt, laisalt ja pikalt ning muuta sellega ka tootevaliku unikaalseks ja tähendusrikkaks.
6. Kõige kallim toode ei pea olema kõige suurem objekt leheküljel.
Pea meeles, et eesmärk ei ole müüa ainult ühte toodet, vaid panna teenima kogu kataloog. Muutes kataloogide stiililise kontseptsiooni huvitavamaks, veedavad inimesed tõenäoliselt selle seltsis rohkem aega, mille tulemusena süvenevad ka rohkematesse toodetesse, kui nad teeks seda ainult pealiskaudsel lappamisel ning sealt omakorda kaaluvad ka rohkemate asjade ostmist.
7. Väldi lehekülgede muutmist ülemäära keerukateks.
Enamus kataloogid ongi juba oma spetsiifika poolest niigi infot täis pakitud, sisaldades 8-10 toodet ühel lehel. Kui seejuures ka tootefotod on tehtud keeruliselt, siis võimendad sa seda veelgi ja ajad lugeja segadusse. Seega, kui soovid kataloogides näidata keerulisi tootefotosid, siis pigem olgu need piisavalt suured ja selged ning pigem olgu neid vähem.
8. Ära toetu tootja fotodele.
Üritades säästa selle pealt, et kasutad tootekataloogides kauba valmistaja poolt antud tootefotosid, on tulemuseks tavaliselt see, et sul on hulk erineva valgustuse, stiili ja kvaliteediga pilte. Sellistest pildihunnikutest kokkupandud kataloogid näevad paraku välja killustatud ja vähem esinduslikud. Tooted üksikult võivad küll olla hästi esindatud, aga sellised kataloogid tervikuna ei toeta sinu brändi – kogu kataloogi kujundus ja selle tunnetus kokku peab sinu brändi olemust rõhutama. Sest üksikud tooted tulevad ja lähevad, sinu brändi ellujäämine sõltub aga sellest, millise tervikliku kuvandi oled suutnud endast luua, millist ühtset sõnumit ja kui järjepidevalt edastada.
9. Lisa tootekataloogidesse ka tellimisvorm.
Kuna palju tellimusi tehakse telefoni teel või läbi firma veebilehe, siis usuvad paljud firmad, et tellimisvorm kataloogis ei ole vajalik. Uurimused on siiski näidanud, et ostjatele meeldib trükitud tellimisvormi kasutada – selle abil saavad nad oma ostudest parema ülevaate ja neid paremini organiseerida, samuti koguda just neile vajaminevat infot. Samuti aitab see telefoni teel tehtavate tellimuste puhul klienditeenindajal tegutseda kiiremini ja efektiivsemalt.
10. Ära tee trükikvaliteedi pealt järeleandmisi.
Kataloogide kaudu ostlejad ei saa oma soovitud kaupa ise vahetult uurida, seetõttu baseerub nende usaldus sellel, mida nad saavad tunda ja näha – see aga on just tootekataloogide disaini-, fotode-, paberi- ja trükikvaliteet. Piiratud eelarve juures kipub see paraku aga olema esimene, mille pealt üritatakse kokku hoida. Levinud väärarvamus on, et kui tooted ise on head, siis inimesed neid detaile ei märka. Aga märkavad küll. Pea meeles, et kataloogide esinduslikkus väljendab ka toodete kvaliteeti ja brändi usaldusväärsust ning lõpptulemusena on just nende mõju müügile kõige suurem.
Tutvu meie kataloogi tootelehega!