;
Eesti

Trükitööstus jätkab muutumist üha kiiremas tempos – seda umbes kümne aasta tagusest punktist, mil võeti kasutusele digitaalne printimine. Trükitööstuse kujundamist jätkavate printimistrendide tuules on muutused kiirenenud samas tempos tööstuse piire nihutava tehnoloogiaga. Trükkimise kiirus on tõusnud, kuna turg on mitmekesistunud, teenindamaks üha spetsiifilisemaid nišše ajal, mil elektrofotograafiline mootor ja kiire tindiprinter on tööstusharu paari aastaga totaaselt teistsuguseks muutnud.

Allpool toome välja viimase aja uusimad digitaaltrüki trendid:

1) poognatrükk –  pole ime, et oleme tänu poognatrükki propageerivatele Fujifilmi, HP, Screeni, Delphaxi, Konica ja Minolta taolistele tarnijatele müügil näinud arvukaid uusi süsteeme. Reklaame trükkivad ettevõtted hakkavad enim kasu saama, olles võimelised trükkima B2 mõõdus poognaid. Digitaaltrüki hinnad langevad ja formaadivalik laieneb alates otsepostitusest ja muust trükitud turundusmaterjalist lõpetades raamatute ja brošüüride trükkimisega.

2. 3D-trükk – 3D printimine ei ole pelgalt trend, see on digitaaltrüki tulevikku silmas pidades ka tohutult põnev. Tänavu pakuvad enim kõneainet printimistehnoloogiad, kusjuures peamiselt keskendutakse pigem printimisel kasutatavatele materjalidele kui tintidele. Samal ajal, kui mõned valdkonna analüütikud ootavad 3D printimise kõrgpunkti – kui seda veel saavutatud ei ole – vaatavad teised 3D printimise tehnoloogiate efekti kui uut algust. Kui õigus on viimasel koolkonnal, siis on 3D printimise trend just alguse saanud.

3. prinditud materjalid –  olukorras, kus trükitööstuses on näha suurt mitte-paberile ja plastikamaterjalidele printimise tõusu, ei ole ime, et tindiprinterid võtavad suuna keraamikale, tekstiilile, puidule, metallile ja klaasile trükkimisele.  Üha enam hakatakse trükkima pakenditele, pappkastidele, keraamikale, etikettidele ja karpidele.

4.tindiprinter – tindiprinter on praegu populaarne, ent muutub veelgi populaarsemaks, kuna on lisaks kiirusele ka väga usaldusväärne. Peale selle on tindiprinteri kasutusvõimalused skaleeritavad ehk et võib arvata, et tindiprinter hakkab üle võtma ka paljusid teisi tehnoloogia valdkondi, näiteks võib sellega juba praegu printida etikette ning värvilisi ja laiformaattrükiseid ning ilmselt on oodata laienemist ajalehtede, katalogide ja reklaamide trükkimisse. Praegu takistavad laienemist vaid kõrged materjalikulud.

5. kliendile orienteeritus – digitaaltrükitööstus astub mõningastes pakendite trükkimisest maha jäänud jälgedes, mille puhul kaalub printimise personaliseerimine üles suure mahuga tootmise kõrged kulud. See tähendab, et on oodata nõudmisel trükitavate raamatute, turundusmaterjalide ja fotokauba hulga tõusu, mis näitab siirdumist masstootmiselt kliendile orienteeritud tootmisele.
Laiformaat ja tööstuslikud rakendused pakuvad arvukaid võimalusi, tindiprinter jätkab oma võidukäiku ning turg muutub järjest personaalsemaks.

Allikas